lördag 21 juni 2008

Vad som egentligen är fel med Centern

Centern agerade mot bloggare. Kommunikationschefen hos centerpartiet, Lena Forsman, reagerade på att en bloggare bad åtta riksdagsledamöter att dra åt helvete. Eftersom dom var såna svin som röstade ja till FRA. Hon mailade bloggarens vd för hon ville att han skulle göra nåt åt saken. Typ sparka honom eller nåt.

Detta är förstås väldigt upprörande, eftersom hon försöker kväva hans rätt till yttrandefrihet. Utan att lyckas, som tur var.

Men nånting som är ännu värre än censurförsöket här är nånting helt annat. Nånting, i mina ögon, mycket mer upprörande. Vill vi verkligen att en framstående medarbetare i ett av alliansens partier ska vara en sån tråkig tönt?

Hon skriver:
"En person som presenterar sig som medarbetare på Strix har en blogg där han använder ett språk och en ton som tyvärr är vanlig i bloggvärlden men är oacceptabel i umgänget människor emellan."

Oacceptabel i umgänget människor emellan? Vilken jävla värld lever du i? Jag orkar inte ens fundera över hur många gånger jag har sagt åt folk att dra åt helvete. Till mina vänner. Och dom har inte blivit upprörda och försökt censurera mig.

Ja, Lena, det kanske helt enkelt är du som behöver nya vänner att be dig dra åt helvete lite oftare. Så kanske du inte blir upprörd nästa gång.

Jag kan börja: dra åt helvete.

Inga kommentarer: