söndag 22 juni 2008

Meningslöshet is the shit

Vad ska ni göra på semestern? "Det ska du skita i" tänker ni, men jag tycker faktiskt att ni är lite oförskämda, så jag skiter inte alls i det. Nu förstår ni vad otrevliga ni var va? Och så säger ni nåt i stil med "jag ska vara aktiv och spela golf och paddla kanot och klättra i berg". Men nu gör ni bara saken ännu värre, för ni ljuger. Uppenbarligen så ljuger ni. Själv ska jag faktiskt mest slappa, precis som det sig bör, enligt artikeln.

Det är överskattat att göra saker. Självaste idén, så som Platon pratade om idéer, är ju att slippa göra nånting på semestern, eftersom man har gjort nånting under hela gångna året. Det är ju det som är den egentliga meningen med livet: man jobbar och jobbar, och när man äntligen slipper jobba, då vilar man upp sig så att man kan fortsätta jobba sen. En vacker tanke, men jag måste tyvärr vara lite pessimistisk nu. Enligt artikeln finns det faktiskt de som spelar golf och klättrar i berg. Och paddlar! Mina polare var fan och paddlade för några helger sen. Jag ska fan slå dem sen. Jävla svin.

1 kommentar:

Jocke sa...

Jag paddlade kajak. Hahaha...